Alexa Certify Javascript
Riot Games, 10’uncu Yaşını Kutluyor
grck.bz/vnF5mzcV

İki iyi oda arkadaşı olan Marc Merrill ve Brandon Beck’in kurduğu Riot Games, 10’uncu yaşını kutluyor

2006 yılında Marc Merrill ve Brandon Beck adındaki iki kafadar ABD’de Batı Hollywood’ta bir odada kalıyorlardı. İşten geldiklerinde masaüstü bilgisayarlarını açıp, saatlerce çalışıyorlar, bu çalışmalarının da sonucunda dünyanın en popüler eSpor oyunu League of Legends’ı bünyesinde bulunduran Riot Games’i şirketini kurdular. Şirket, League of Legends oyunu ile aylık 100 milyondan fazla aylık aktif oyuncuya ulaşmış durumda. 13 ligden oluşan küresel bir lig yapısı kuran şirket, düzenlenen şampiyonluk karşılaşmalarıyla spor salonlarının tribünlerini dolduruyorlar.

PAZAR 500 MİLYON DOLAR

Yapılan araştırmalara göre Türkiye’de 22 milyondan fazla oyuncu olduğunu belirten Merrill, şunları söyledi: “Yakın gelecekte, Türkiye oyun pazarının 500 milyon dolar sınırına ulaşacağını tahmin ediyoruz. Gartner Oyun Sektörü Araştırma Raporu’na göre, oyun konsolları, donanım ve yazılım ögelerini kapsayan oyun sektörünün, 2015 sonunda dünya genelinde 111 milyar dolara ulaşması bekleniyordu ki yüzde 9.3 büyüyen oyun pazarında, bu rakama yaklaşıldığını düşünüyoruz. eSpor da tüm dünyada benzer, hatta daha hızlı biçimde büyüyor.” Klasik spor dallarında olduğu gibi eSpor’da da kurumların, taraftarların ve oyuncuların zaman içinde kendini geliştirdiğini ifade eden Merrill, “Teknik direktörler, aileler ve kitleler, bir oyun için tutku hissetmeye başlıyor. Umuyorum ki bir gün eSpor, çok daha büyük bir destek eko sisteminin parçası olacak. Bunu hissediyorum, çünkü League of Legends nesiller boyu devam edecek bir tutku olma potansiyeline de sahip” diye konuştu.

KENDİ KİTLELERİNİ YARATTILAR

ŞİRKET ve League of Legends oyunu üzerine çalışmaya başladıklarında hedef kitlelerinin dar ve niş olduğunu ifade eden Brandon Beck, “Aslında bu kitle bizdik. Sonrasında kullanıcıların oyun oynarken iyi zaman geçirilebilsin istedik. Riot ise topluluğu için her yıl daha fazla yatırım yapan bir şirket olmalıydı. Sonrasında bir araya geldiğimiz geliştiricilerle oyunu bugünkü en mükemmel noktaya kadar taşımak için çalışmaya başladık. Bunun yanı sıra topluluğun da bizim her zaman etrafta olduğumuzu bilmesini istiyorduk. Bu süreçten sonra oyunun başarısı günden güne arttı ve bu ilgi için tüm topluluklara içtenlikle teşekkür etmek istiyorum. Birbirlerini oyun için motive eden, öğreten yardımcı olan, zaman zaman bunu büyük gürültü çıkararak yapan bir kitleye sahibiz. Bu inanılmaz bir yolculuk ve topluluk burada büyük bir role sahip. Bu kitlesel gelişim de bizi her seferinde daha iyisini yapmaya zorluyor aynı zamanda” diye konuştu.

İlginizi Çekebilir